yes!

gårdagens ridning:
Ja, igår så red jag på kvällen då det var så himmla varmt. Så för att göra det skönare för både mig och Caisa så red jag klockan 8 på kvällen:)

Jag skrittade först ner till en sjö  (15 min) och där så gick Caisa ut och doppade hovarna. Sedan skulle vi vända hemmåt, och då började jag arbeta henne i skritt för att värma upp henne. Och det tyckte hon var jobbigt så klart, och när Caisa inte orkar jobba så börjar hon stutsa och stegra. Och idag så kännde jag verkligen att jag inte orkade ta det, så jag gjorde som Agneta säger att jag ska göra. Slå henne och knoppen på spöt i huvudet på henne. Sedan slutade hon och fortsatte gå, sedan började hon igen och gjorde så här ca 7 gånger till. Men jag blev inte arg eller något, jag stog henne i huvudet så fort hon stegrade, sedan så fort hon gick frammåt så fick hon beröm.

Sedan så kom vi tillbaka till stallet och skulle rida på volten. och där gjorde hon sådär igen typ 3 gånger, men sedan så bara släppte det, hon frustade och arbetade jättebra!!! Gud vilken kännsla det var. Jag vann lixom över henne, hon gav upp och även hon verkade tycka att det var skönt. Hon var jätteduktig sedan och gjorde fina skänkelvikningar och galoppfattninngar! Gud vad glad jag var :D!

Agneta brukar säga till mig att ibland måste man även ge sig själv en "klapp" och säga att man själv är duktig. Och idag känndes det verkligen så, jag gav inte upp och fortsatte hela tiden, stressade inte upp mig. Gud vad nöjd jag var!! :)

  älskade häst ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecka

söt bild :)

2011-04-26 @ 19:37:11
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0