åh blir tokig, bort med snön !!!

intern är absolut tråkigast att ha häst egentligen, iallfall enligt mig för det finns ingenstans att rida :( Det är jättedjup snö överallt, såklart orkar inte stallägarna ploga på volten och till ridhuset tar det typ 30 min att rida dit och sen rider man där typ 15 min sen hem 30 min och eftersom Caisa är ung så orkar hon inte rida längre i ridhuset just nu, och det är lång väg fram och tillbaka. Och dessutom i ridhuset så  finns det seriöst aldrig lediga ridtider, eller jo på förmiddagarna men jag som är 16 år, snart 17 går ju i skolan...

Så då finns det tyvärr inte så mycket att skriva om, för det händer lixom inget. Aja bara att bara att bita ihop och skritta långa turer med klättring och sånt, och trav och galopp där det går. Men hoppträningarna börjar nästa vecka så åtminstonde en gång i veckan kan man rida ordentligt än så länge. Sen hoppas jag att Agneta har tid så jag kan rida dressyrlektioner för henne oxå (privat). Så då blir det en till gång !

Så just nu sitter jag och kollar på internett typ dressyrträning för unghästar. Men alla övningar är ju på ridvolt eller i ridhus (SÅKLART!) så jag får fortsätta med mina skänkelvikningar på ridstigarna och alla övergångar. Kan inte förklara längtan tills volten smälter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0