...

idag så red jag Caisa första gången efter en vecka ! :O HAHAH snacka om laddad häst :P !

Men först ville hon inte stå stilla när jag skulle sitta upp, men sen väl uppe så små bockade hon i skritten typ hela vägen. Steppade ut i vägen och höll på. HAHA men man kände verkligen hur laddad hon men hon var ändå inte dum! :) vi travar på och hon lugnar faktist ner sig i traven. Men sen så kom vi till ar ett ställe där man kan galoppera en lång sträcka. Så jag kände att Caisa behövde det så jag fatta galopp och Caisa flyger upp i luften, öronen spikrakt framåt, och bockar typ 5 bockningar men sen lyssnar hon på mig och samlar sig och arbetar, sen så ställde jag mig upp i stigbyglarna så fick hon bara stäcka ut halsen och galoppera. undra vem som njöt mest :P

Men sen åkte jag och tränade med en kompis och sen tillbaka till stallet för att mocka och kvällsfodra :)

God natt ! :)



- försten så har såret på ögat läkt jättebra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0