Lov :)!

Jag har lov nu så det är jätteskönt att rida på dagarna när det är ljust och så :) Men på lovet så har jag hunnit både tävla dressyr och löshoppat.

Löshoppningen gick jättebra :) men det var inga höjder för våran volt är ganska liten och vågar inte höja för mycket då :) Men det var typ 110 cm.

Men sen skrev jag även att jag tävlat dressyr HAHA. Och tro det eller ej men det gick faktist skapligt! På framridningen var hon rent ut sagt förjävlig! Hon stegrade, stutsade och var rädd för allt och alla. Men eftersom jag bara tog dressyren som en kul grej, och så hon får lite rutin. Men det var en L:B 1 så det är ganska lätt. Men när vi kom in på dressyrbarnan så lugnade hon ner sig faktist lite!

Men på protokollet så fick vi bra respons förutom på mellan skritten, så hon typ trippade och försökte fatta galopp. Så där blev det en 2:a men annars fick vi typ 7 och 6 or och någon 5a men jag är så himmla nöjd över plutten! Sen typ i galoppen blev det lite hopp och far, men det stod iallafall på allmänt intryck : " Jättefin häst med bra gångarter. Något nervig." Och det stämmer ju ganska bra ;)

Vi fick iallfall 58,62 % så hon var duktig hihi

Såg nu att ett nytt pannband behöver införskaffas... Snyggt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0