tar igen lite

Jag tar igen dem senaste dagarna :)!

Måndag:
Caisa fick massage! Det var ca 3-4 veckor sen hon fick sist och hon tyckte det var så himmla skönt. Sen hade hon börjat sparka när man hoppade så vi ville kolla så att det inte var något i ryggen eller något :)
 
Men spänningen från förra massagen på rumpan typ, var helt borta, haha men det är tack vare alla skänkelvikningar som jag har ridit! :D Men där emot var hon lite trött i dina "sjuta ifrån muskler" eller vad man ska säga, asså dem hon sjuter ifrån med är man ska hoppa och så. Men det var ingen stor grej men det var antagligen svaret varför hon sparkade och så :)! Så Frida sa att jag ska rida med bommar som är upphöjda för att hon ska få arbeta dem ordentligt och stärka dem musklerna.

Caisa tyckte det var lite tråkigare denna gång, på slutet började hon spraka lite med hoven, bita på grimskaften och hålla på :P

Tisdag:
Idag så red jag lite lättare pass på volten, hade jag tänkt i allafall... HAHA jag hade en Caisa som skulle ta ut all sin energi från dagarna innan för agneta sa att vi skulle ta det lugnt fram till massagen. Och Caisa tyckte att vi skulle flyga lite -.- HAHA Caisa bockade och for som en galen groda. Men efter ett tag lugnade hon ser sig och kunde trava någorlunda lugnt på volten :)

Onsdag:
Hoppträning, har film det kommer imorgon. skriver om träningen då!

Torsdag:
För gick vi ut i skogen och klättrade i 30 min, en ridstig vi aldrig ridit på, men det gick bra hon var rädd för lite grästuvur och sånt som verkligen är jättefarligt... Sen var det inte tänkt att jag skulle rida på volten men jag tänkte med tanke hur hon hoppade och flög i tisdags så kanske vi måste rida lite på volten oxå. Och så blev det!

Och jäklar vad bra det gick!!! Herregud asså hästen sammarbetede 98 % av hela tiden, helt galet bra Caisa :D! Vi red i en låg form men ett lugnt och sansat tempo, nästan lite lugna är vad hon är van vid för att hon verkligen skulle sjuta under sig med bakbenen och trycka ifrån med varje steg. Samma sak i galoppen där red vi en långsam galopp i låg form. Asså hon var hur bra som helst! Älskade fina Caisa ♥

Fredag:
V.I.L.A

Lördag:
Jag som sagt så skulle jag ha tävlat idag men min morster fyller 50 så det blev ing>*et...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0