A

Ja, igår var vi då hos Agneta på stava. Agneta skulle rida Caisa, och se hur hon är och så där för att kunna hjälpa mig lättare. Men allt började väl inte så jättebra...

Jag tog in Caisa som vanligt, hon var lugn och på mys humör =) Jag pysslar om henne ganska länge och hon njuter för fullt. Men sen kommer mamma med transporten, och Caisa fattar direkt att hon ska åka och tänder till... -.- Och såklart så höll jag på att linda benen när mamma kom och det kunde jag ju fet glömma sen för Caisa vet inte vad stå still menas med. Sen tröttnade jag på henne och röt till ordentligt och så ställer hon sig på bakbenen och grimskaftet går sönder SÅKLART!!! Men jag sätter fast henne med ett nytt och skyndar mig lite med att sätta på benskydd och transport skydden.

Sen är det dags att lasta henne. Vi är lite sena efter tjafset och så klart vill hon inte gå in i transporten, så där står vi i 15 min och försöker få på monstret. Och till slut så verkar hon typ tröttna och går på. Hon är inte rädd eller något, bara envis, sto och har pälsfällning...

Så vi blir lite sena till Agneta, men väl framme så går det bra :) !
Caisa sköter sig jättebra. Agneta red henne i låg form precis som jag har gjort efter massören och Agneta sa att jag hade gjort ett bra jobb :)! Sen ska vi åka hem och då så står hon på rampen i någon minut sen bestämmer hon sig för att gå på, SKÖNT! Men då kom jag på att vi hade slut på hästmat så då åkte vi till Granngården så CAisa fick lite extra träning ;) Och nu står hon helt stilla i transporten, så man behöver inte höra det dära jäkla bankandet HELA TIDEN!

Sen när vi ska lasta ur så går hon lugnt och sanstat ut, DUKTIG HÄST :D

Galen i dig Caisa







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0