Hopplektion!



HOPPNING!
Japp då är träningen slut och jag är en mycket trött men nöjd Matilda !
Hon tjafsade när hon skulle gå på transporten... Eller nää igentligen inte men mamma är ju lite seg (finne) så hon håller på med bommen och mixtrar när Caisa har gått in i transporten och så tröttnar Caisa och går ut eller rättare sig KASTAR sig ut. Sen gjorde hon så 1 gång, men sen fick jag henne att stå kvar B-)

Sen så stog hon nästan helt stilla hela vägen dit!! DUKTIG HÄST!

Sen så idag var hon mycket lugnare när hon kom in i ridhuset och det var jätteskönt både för henne och mej ;)
Men sen när vi skulle börja rida fram så  var det en liten busfia, hon skuttade runt men ändå så skötte hon sig ( man måste ju få busa eller hur, man är ju bara ung en gång i livet !) Men vi gjorde massa volten och hon var mjuk och fin i munnen förutom dom stunderna hon fick för sig att det var tråkigt att jobba och det skulle gå fortare, MYCKET FORTARE... HAHA men det är bra att agneta känner oss så det är okey att rejsa lite :P Men vi travhoppade typ bara idag och det är jättebra träning för Caisa, olika linjer och stuts. 

Hon skötte sig galant idag, sen äre så att Caisa är en väldigt pigg och frammåt häst vilket jag gillar och dessutom är van vid från min förra ponny, men min Runaway hoppade som ett streck över alla hinder medans lite fisen hoppar med ryggen till 100 %, sen hade runaway en kort galopp för att vara ponny och Caisa har en stor galopp för storhäst = svårt att sitta kvar...

HAHA nä men jag flyger upp ur sadel när hon hoppar men det är bara att hålla sig kvar bäst det gåår och inte flyga ur. Men Anna en tjej i stallet som är lika stor som mig, har en ännu större och mycket kraftigare häst än Caisa och hon sa att det tar ett tag men man läär sig att hitta rytmen. Så det får vi hoppas när man har en sån underbar häst ;)

Imorgon kommer filmer hoppas jag, eller fredag (A) HAHA dom kommer när dom kommer :P

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fin häst du har :) är hon släkt med Tess förra häst Cassiopeia...?



Titta gärna in i min blogg och kolla bloppisen. Säljer bland annat equilineschabrak och luvor :)

2011-01-28 @ 10:25:19
URL: http://lisakarolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0