SOOL!

Idag så åkte jag upp till stallet tidigt för att jag skulle till min prao senare. Det gick riktigt bra! Jag mockade och fixade allt innan och sen tog jag in henne, där borstade jag henne och tog hand om henne. Sen red jag, jag red ut en sväng ca 30 min. Agneta sa till mig att jag skulle ut och skritta och bara arbeta henne idag eftersom jag har hoppträning imorgon ! :D Men i början var hon lite spännd, eller lite på bus humör. Hon gjorde små bockningar och höll på, hon hade INGEN lust att arbeta alls.

Men jag gav mig inte! Jag fortsatte arbeta henne och tillslut så gav hon sig! För jag märkte att hon var lte stel i vänster sidan på halsen, och när jag skulle ställa henne åt höger så sladdade hon rumpan åt höger. Men jag fortsatte arbeta henne och använde vänster skänkeln! Och sen gav hon efter och blev jättefin! Sedan så strechade jag sidan lite på henne, ska nog fortsätta med det efter ridning. Vi ska även ta ut en massör till henne, det är en tjej som masserar Agnetas häst och är tydligen jätteduktig :)!

Imorgon är det hoppträning och HOPPAS att det går bättre denna gång!







Skruttfia ! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0