Onsdag 16/2 - hoppträning

Ja det var hoppträning, eller det blev mer travträning för oss...

Allt gick bra att komma dit hon gick in i transporten direkt och var lugn i stallet. Men när vi kommer till Björnhuvud där jag tränar så får hon fnatt. Kan inte ens trava står på bakbenen och bockar och håller på och slår med huvudet. Agneta kännde igenom hela henne och hon hade inte ont någonstans!

Men Agneta sa att hon trodde att det berodde på att hon hade så extremt mycket energi! Eftersom jag har långt till ridhus så blir det knappt någon ridning där, och volten är det galet mycket snö på så hon snubblar bara hela tiden. Så det blir bara uteritt och där blir hon trött  kroppen men inte i huvudet eftersom det är typ bara rakt fram hela tiden även fast jag arbetar henne när vi rider ut men ändå så kan man inte rida ígenom hela hästen.

Så det enda jag gjorde var att trava på en stor volt i lugn trav och bara arbetade henne till slut så lugnade hon ner sig och arbetade på bra!

Nya tag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0