Hopträningen!

skit...

Framridningen var katastrof, iallfall tyckte jag det. Hon lyssnade ingenting på mig och körde sitt egna lilla rejs. Men men innan vi skulle börja hoppa så gick det helsy okey. Och sen när vi bärjade hoppa så var hon pigg x 100 !! Men efter ett tag så lugnade hon ner sig men det är lite jobbigt för hon nästan rejsar mot oxrarna ochslår med huvudet när man tar i henne och gör halvhalter. Agneta sa att det var för hon ville lixom göra på hennes sätt = springa så fort hon kan och kastA sig över hindrena...

Men sen typ i mitten när vi börjat hoppa så gick det faktist bra, jag kunde följa med henne ordentligt och så. Men sen började hon blir jättetrött kroppen och huvudet så då ville hon först inte ens gå fram :P Men sen så fick jag far på henne och så hoppade vi sista rundan. Den gick nästan bra, men i kompinationer så ökar hon bara mer och mer och lyssnar ingenting, men samtidigt så är hon inte stark.

Sen frågade jag Agneta vad hon tyckte om att jag skulle prova rida på rakt bett, för hon slår med huvudet efter när man hoppat asså när man väntar på sin tur att rida. Så vi ska prova ett rakt bett för det ligger mer stilla så får vi se :) hon är ju inte stark och så tycker jag, mer pigg i benen ;)

Sen om det inte är det så sa agneta att vi skulle sätta på en martingal för hon trodde  mest att hon gjorde så för att hon ville göra på sitt sätt. Men vi provar först med rakt bett så får vi se :)

JUste sen gick lastningen jättebra! Hon har inte åkt på 2 veckor och gick in på en gång B-) älskar min plutt!

Men sen sa Agneta nu när jag bara rider ute i skogen och så, så har jag gjort ett jättebra jobb med henne men så fort jag man kan rida på volten och så, så kommer det bli mycket bättre!

Filmer kommer senare :)


Kommentarer
Postat av: tess - vinn ett swarovksipannband

åh bebis, känner igen de där beteendet, Peis var likadan :)

2011-02-10 @ 08:32:23
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0