- 20 grader!


herregud, -20 ute!!! KALLT, vill ha sommar och sol :(

Men iallfall för att börja berätta om min vilda ridtur...

Det började med att jag tog in Caisa och allt gick lugnt och fint, hon var lite orolig i stallet pga att hon var själv men hon lugnade ner sig :) Jag hoppade upp och allt gick bra. Lite jobbig att tränsa bara! Men sen skrittade vi iväg och hon verkade jätteglad och posetiv, men sen visade det sig att hon kanske var lite väl glad... När vi började trava så började hon leka gunghäst eller något liknande. Sen så böjade hon takta och gå på sidan, gå med rumpan ute i dom typ 3 m snö högarna sidan av vägen. Den så försökte hon galoppera hela tiden, men hon var lixom inte stark i munnen så det var skönt!

Sen skulle vi galoppera och sär vare lite rodeo över det hela, hon bocka och jag klamrade mig fast så gott det gick ^^ Men Sen fick jag lite pli på henne så så arbetade hon fint och kunde till och med galoppera lugnt :O! HAHA Men sen så galopperade vi ganska mycket men sen när det väl var daxs att sakta av så tyckte inte lilla Caisa det utan vi skulle fortsätta så hon slår upp huvudet och är nära på att nocka mig, gör typ 4 luft språng men då tröttar jag lite och ryter åt henne och tar hårt i tyglarna. Då direkt så slutar hon, skrittar och lossas som ingenting har hänt. Men jag däremot känner hur mitt lillfinger dunkar och gör svin ont!

Jäkla skit nu har skadan på lillfingret gått upp... HAHA men det var våran rid tur det, hon var en riktig miss pain i the as!

Men imorgon så är det en tjej (vuxen) som ska komma och provrida Caisa, för hon ska kanske bli medryttare 1 gång i veckan, för att avlasta lite :) Så får väl hoppas att hon håller sig i skinnet ;) Men hon ska rida på volten så det går nog bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0