WIIIE

Gud hoppträningen gick bra! Agneta berömde oss mycket B-)
En rolig barna med även lite teknik och här var hästen tvungen att verkligen lyssna på sin ryttare vilken Caisa gjorde jättebra!

Hon gick rakt in i transporten både dit och hem, sen stog hon ganska still faktist! Lägger ut en bild på barnan vi slutligen hoppade. Hoppas ni fattar ;)



1. Ett enklare hinder m. vatten matta.
2. Studs med 4 hinder, Caisa gjorde detta jättebra, tog i och hoppade stadigt och lugnt.
3. Ett blått plankhinder.
4. Ett svart vitt plankhinder.
5. Studs igen.
6. Kombination, gjorde hon hur bra som helst!
7. Svart/vita planket åt andra hållet.
8. svart/orange oxer.
9. Röd/vit oxer.

Samtliga hinder låg på ca. 1 m.





Dagens "att träna på":
Jag som har tidigare haft en dressyrponny är van att sitta rakt i sadeln, men nu måste jag tänka på att luta överlivet lite eller hur man ska förklara det. Så jag lättare kan följa med hennes språng kurva.

Sedan att tänka på att ha lite "is i magen". Att ha en låg hand och våga hålla emot henne, så hon kommer nära inpå hindret och får arbeta med kroppen. Eftersom just nu är det så "lågt" för henne än så länge så nu ska hon bara lära sig att arbeta med hela kroppen och lyssna på mig och vänta vad jag vill. Något som blev mycket bra på slutet jag och fisen fick massor med beröm!


En träning som man fick kämpa på men fasiken vad roligt det var :D! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0