sent inlägg

Det blev lite sent att skriva dagens ridning nu men jag glömde bort och jag sitter ändå och väntar på Simon så då kan jag skriva lite om idag :)

Idag så var min kompis med uppe i stallet och jag hade lånat Simons systemkamera så hon fick bli paparatzzi HAHA ;)
Jag red på volten, där ÄNTLIGEN all snö har smält. Så där är underlaget jättebra så jag tränade henne att göra lite skänkelvikningar, mycket volter och mycket galopp, då hon skulle lära sig att lyssna bra även fast hon galoperar på mer eller om det är en mer samlad galopp. Vi är inte riktigt där en men på god väg ;) Hon skötte sig galant några kanin hopp i början av galoppen men sen slappnade hon av och verkligen galopperade på.

Sen longerade jag henne innan jag red föresten men det var bara för hon stod igår och då brukar jag longera lite innen ifall hon är på sitt värsta humör ;) så får hon bralla av sig en del :)

Jag är mycket nöjd över dagens ridning ♥
 BILDER!

-Älskade häst ♥









 - Precis efter Caisa brallat ur HAHA ♥









 
Det blåser jätemycket ute, Caisa blir galet taggad sen när jag ska
fatta galopp så får hon för sig att hon är kanin för ett tag...







Älskade häst ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0