Last träning !

Hej svejs !
Idag har jag lasttränat, och det har faktist gått helt okey. Men en sak jag vet nu iallfall är att jag har en JÄKLA envis häst -.-  men Caisa har en ännu mer envisare ägare ^^

Men iallfall så första gången så då håller vi på att försöka lasta, men det knäppa med Caisa är att hon blir så arg, asså så fort man lägger tryck på i grimman så blir hon arg och backar och stegrar men sen går hon frammåt direkt och upp på rampen. Men sen när vi hållit på i 45 min så drar jag seröst in henne i transporten och hon går snällt och fint med HAHAH :P Men det jobbiga sen är att när hon ska ut så typ galopperar hon ut :/

Och sen andra gången så har hon hunnit få en propp i skallen eller något men iallfall hon är galen... Hon hetar upp sig själv och sparkar och stegrar, men det är inte obehagligt eller något för det verkar inte som att hon vill skada en, bara se lite farlig ut :P Men jag är stolt över mig själv för jag hetsade inte upp mig själv som det är lätt att man gör utan jag höll mig lugn hela tiden. För jag tror om jag skulle hetsa upp mig så skulle hon vara ännu mer galen = nej tack !!!

Men sen efter 30 min så får vi in henne !!! :D  Sen så får hon stå där i 15 min och äta sin lunch och bara ta det lugnt i transporten, gud har aldrig sett en så hungrig häst HAHA Och sen när hon skulle lastas ur så gick hur hur lugnt och fint som helst ! :') Min duktiga lilla fiskorv !

Sen resten av lovet kommer gå ut på att lastträna, för sen börjar hoppträningar och då orkar man inte stå och hålla på i en timme. Och sen måste vi ju komma iväg till agneta kursen som är 4-5 januari ! Ska bli hur kul som helst har inte ens hoppat på Caisa än ^^ Så imorgon när mamma har vaknat eftersom hon jobbar i natt så ska vi åka till stallet och träna igen. Men nu har vi bestämt så att hon ska  gå in en gång varje gång, sen slutar vi lixom så det slutar på ett bra sätt oavsett hur lång tid det tar att lasta :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0